TRÆF 2024

Gotlændertræffet holdes den 11. - 13. oktober på:

EUC Audebo
Audebo Skolevej 6B
4300 Holbæk

Der opsættes et telt på skolens område, hvor dyrene placeres. Er vejret til det, foregår bedømmelserne udenfor. Ellers foregår det i teltet. Der opsættes skilte ved skolen, så det er nemt at finde.

______________________________

BLUETONGUE OG TRÆF

Foreløbig afventer vi situationen omkring Blutonque. Tilmelding til Træf er udskudt til 25. september.

Hvis vi deltager uden dyr, vil der være generalforsamling som sædvanlig, skindpræmiering, faglige indslag og festmiddag lørdag aften.

Bestyrelsen holder ugentlige møder og udsender nyhedsbreve.

Slutningen af uge 37

Sidste frist for at klippe vædderlam, som skal med på Træf.

14. september

Sidste frist for at vaccinere dyr, som skal på Træf. Gælder vædderlam, samt evt. voksne væddere og gimmere.

______________________________

GENERALFORSAMLING

Lørdag den 12. oktober er der generalforsamling kl. 14:30/15:00 - 18:00. Der serveres kaffe og kage.
BEMÆRK: Generalforsamlingen begynder kl. 14:30 med forbehold for, at pelsbedømmelsen er færdig.

Har du spørgsmål vedr. Træf, så kontakt:
Marianne Svendsen tlf. 42602595 / mail: marianne@tadregaard.dk   eller
Janni Holmager Hansen tlf. 21432303 / mail: janni@fjordgaarden.eu

Mvh. Bestyrelsen og planlægningsholdet for årets Træf.

BEDØMMELSER OG AUKTION

Bedømmelser lørdag den 12. oktober:

Kl. 09:45 - 11:45  Eksteriørbedømmelse af vædderlam.
Kl. 13:15 - 14:30  Pelsbedømmelse af vædderlam.

Alle er velkommen til at overvære bedømmelserne.

NY PUBLIKUMSPRIS

Årets Publikumspris på nedklippet vædder: Der vil være stemmesedler i teltet ved vædderne.

Auktion søndag den 13. oktober kl. 11-12.


Alle er velkommen til at overvære auktionen, samt at byde på væddere og gimmere på auktionen.

Bemærk at budprisen tillægges moms, hvis sælger er momsregistreret. Der er intet salær.

Gaver til vinderne af Årets kropsvædder, Årets Nedklippede og Årets Pelsvædder sponseres af:

  • Skovhuse Fåregrej
  • Donnia
  • Tranås Skinnberedning

SKINDPRÆMIERING

Har du nogle skind, som du synes, er specielt flotte?
Vil du gerne se, hvordan det går med dine avlsmål?
Så indlever skind til bedømmelse lørdag kl. 11:45 - 12:15.
Skindene bliver bedømt af den svenske rigsdommer Katarina Fritjofsson.

Man kan maks indlevere 3 skind (måtte, plaid, pels) pr. avler til skindbedømmelsen. Man bestemmer selv hvilke kategorier, man vil deltage i.

  • Måtte
  • Plaid 50 mm
  • Plaid 35 mm
  • Pels

NY PUBLIKUMSPRIS

Årets Publikumspris på fåreskind (et får der har haft lam).
Man må indlevere ét fåreskind pr. avler. Der vil være stemmesedler ved fåreskindene, så alle har mulighed for at stemme.

De bedste skind kåres lørdag aften.

Søndag kl. 9:15 - 10:45 er der mulighed for at overvære en gennemgang af nogle af skindene og stille spørgsmål.

PROGRAM

Fredag den 11. oktober

Kl. 19:00 - 20:00      Indsyning af dyr og udlevering af værelsesnøgler.

Kl. 20:00 -                Forplejning og hygge på EUC.

Lørdag den 12. oktober

Kl. 08:00 - 09:00      Morgenmad for overnattende gæster.

Kl. 08:30 - 09:30      Indsyning af dyr og udlevering af værelsesnøgler.

Kl. 09:40                  Indsyning af dyr og udlevering af værelsesnøgler.

Kl. 09:45 - 11:45      Eksteriørbedømmelse af vædderlam.

Kl. 11:45 - 12:15      Aflevering af skind til skindbedømmelse.

Kl. 12:00 - 13:00      Frokost.

Kl. 13:15 - 14:30      Pelsbedømmelse af vædderlam.

Kl. 14:30/15:00 - 18:00      Generalforsamling - der serveres kaffe og kage. 
NB: Generalforsamlingen begynder kl. 14:30, hvis pelsbedømmelsen er færdig.

Kl. 18:00 - 19:00      Pause.

Kl. 19:00 -                Middag og præmieringer.

Søndag den 13. oktober

Kl. 08:00 - 09:00       Morgenmad for overnattende gæster. 

Kl. 09:15 - 10:45       Gennemgang af bedømte skind.

Kl. 11:00 - 12:00       Vædderauktion og aflevering af nøgler.

Kl. 12:30                    Frokost, oprydning og hjemrejse.

Du kan udskrive programmet her.

Har du spørgsmål, så kontakt Marianne eller Janni.

Der vil være mulighed for at købe bæreposer med foreningens logo, desuden udleveres de tre orienteringsbrochurer og ”blodguiden” gratis.

Vi er glade for igen i år at kunne være på Audebo EUC, så hjælp hinanden med at holde rent.
Har du beskidte sko på, så h
usk et par rene sko eller futter til indendørs brug!

DELTAGELSE MED DYR

Deltagelse i bedømmelser og/eller auktion koster 100 kr. incl. moms pr. dyr.

Ved flytning af dyr bruges CHR xxxxx (det kommer)
Læs vejledning om flytning af dyr til og fra Træf: Brug af flyttedokumenter og registrering i Webdyr.

Se Tjekliste for deltagere i Træf - Du behøver ikke selv have halm med!
Du skal til dyrene selv medbringe; grinder, hø/wrap + evt andet foder, vandkande, foderspande, vandspand, træktove.

Læs mere om Eksteriør- og pelsbedømmelse 2023. NB!

7/30 dages reglen, som bl.a. vedrørte flytning af får, blev ophævet sidste år af Fødevarestyrelsen.

Alle dyr skal indsynes! Dette gælder både væddere, som skal deltage i bedømmelse, gimmere og væddere til auktionen, samt dyr der kun er opstaldet under Træffet.

Se Huskeliste når du sælger dyr.

TILMELDING

  • Tilmelding af personer (mad og overnatning) skal foretages på tilmeldingsskema, - som kommer senere.
    Betaling til konto 0541 - 249816.
  • Tilmelding af dyr til kontoret@gotlam.dkSend stamtavle og landsbedømmelsesresultat (Riksbedömningsprotokoll) for hvert dyr, som deltager i bedømmelser og auktion.

Tilmelding til træffet er senest den 20. september. Mere herom på nyhedsbrev, når vi nærmer os!

Tilmelding af personer er kun nødvendig, hvis man overnatter og / eller deltager i måltider.
Man kan overvære bedømmelser, generalforsamling og vædderauktion uden tilmelding.

Ved overnatning: MEDBRING SENGELINNED OG HÅNDKLÆDER!

Spørgsmål vedr. Træf: